Ağrı‘da yaşayan emekli imam Cemil Kotan, eşiyle birlikte 4-5 kovanla başladıkları arıcılıkta devlet takviyesiyle 100’ün üzerinde kovana ulaştı. Bu yıl yaşanan arı kayıplarına karşın üretime devam eden çift, dönem sonunda 2 ton bal elde etmeyi hedefliyor.
Ağrı‘da emekli imam Cemil Kotan, emeklilik sonrası eşiyle birlikte arıcılık faaliyetlerine yük verdi. Başlangıçta 4-5 kovanla yürüttükleri üretimi devlet dayanağıyla aldıkları 40 kovanla büyüten çift, vakitle 100’den fazla kovana ulaştı. Bu yıl yaşanan arı kayıpları nedeniyle kovan sayısında düşüş yaşansa da üretime devam eden Kotan çifti, hala 100’ün üzerinde kovanla faaliyetlerini sürdürüyor. Yağışların tesiriyle tabiatta kâfi nektar oluşmaması nedeniyle arılara destekleme emelli şerbet verilirken, nektar akışının başlamasına kadar bu uygulamanın devam edeceği belirtildi. Geçen yıl 1 tonun üzerinde bal üretimi gerçekleştiren çift, bu yıl uygun hava kurallarının sürmesi halinde üretimi 2 tona çıkarmayı hedefliyor.
Hedef 2 ton üretim
Arıcılığın sevgi ve emek gerektiren bir iş olduğunu belirten Cemil Kotan, amaçlarının 2 ton üretim olduğunu söyleyerek, “Emekli olmadan evvel 4-5 kovan arım vardı, bakıyordum. Emekli olduktan sonra buna hem çoğaldık hem de eşimle devlet dayanaklı 40 tane kovan aldık. Şu anda kovanlarımız 100’ün üzerinde. Natürel bu 150’ye kadar çıktı. Bu sene arı kaybımız çok oldu. Onun için 100’ün altına düştük fakat inşallah bu sene yeniden 100’ün üzerinde daha ziyadesiyle çıkacağız. Arıcılık işi sevgi işidir. Seversen yaparsın, sevmezsen arıcılık yapamazsın. Biz de her sabah kalkıyoruz, sevgiyle arılarımızın içine geliyoruz. Arılarımızı denetim ediyoruz, isteyene çıta veriyoruz, isteyene anasını denetim ediyoruz. Yani bir bebek üzere ne istiyorsa hepsini tek tek yapıyoruz. Eşimle bir arada yapıyoruz. Eşim de sağ olsun. Sizin huzurunuzda tekrar ona teşekkür ediyorum. O olmasaydı tahminen bu iş devam etmeyecekti. Onun için gönül rahatlığıyla sabah geliyoruz, akşam gidiyoruz. Hem maddi olarak katkısı oluyor hem de tabiatla iç içeyiz. Hayvanları seviyoruz, arıyı seviyoruz, doğayı seviyoruz. Bize devlet takviyeli 40 kovan geldiği için devlete ve sayın valilerimize teşekkür ediyoruz. Arıcılık olarak kimse Ağrı’da arıcının olduğunu bilmiyordu. Süleyman Elban Valimizle başladık ve devamında valilerimizle bu işi yürütüyoruz. Arıcıların hoş bir dayanağı var. Geliyoruz, oğul varsa takip ediyoruz. Oğul yoksa aç olanlar varsa açlık için şerbet veriyoruz. Yağmurlar çok olduğu için dışarıda nektar yok. Onun için yavruları şerbetle besliyoruz. Ta ki dışarıdan nektar gelene kadar. Bu da yaklaşık 15-20 gün daha sürecek üzere. Bundan evvelki yıl 1 tonun üzerinde bal aldık. Rabbim nasip ederse bu sene gayemiz 2 ton bal” tabirlerine yer verdi. – AĞRI
Kaynak: Haberler.com

